top of page
Search
  • Writer's picture_lovelybookshelf

Ann Cleeves - "Bijele noći"

Originalan naziv - "White nights"

Prijevod - Ira Martinović

Nakladnik - Egmont d.o.o.

 



 

"Bijele noći" je drugi slučaj istražitelja Jimmya Pereza. Vraćamo se na Shetland, među samozatajne i tihe stanovnike tog mjesta. Na Shetlandu je ljeto. Noć nikako da dođe, sunce ne zalazi. Većina stanovnika je navikla na to ali nekolicina ipak nije. Zima je daleko iza njih, kao i stari slučaj. Ali zato, nenadano, pojavljuje se misteriozni čovjek, Englez, koji je izgubio pamćenje i ne zna tko je i odakle je. Nedugo nakon toga, čovjeka pronalaze mrtvog. Istražitelj Perez sumnja na ubojstvo i polako se počinju otkrivati tajne otoka i njegovih stanovnika.


 

Pročitala sam "Crne gavrane", knjiga me je oduševila i sada isto tako mogu reći na drugu knjigu gdje čitamo o slučajevima Jimmyja Pereza. Jednako lako me uvuklo u radnju, zapetljaje i vrzlame mještana. Čitajući knjigu mogla sam se pronaći tamo jer spisateljica vrlo jednostavno, a u isto vrijeme odlično opisuje zavičaje, to neobično ljeto kakvo ne viđamo često i njegove stanovnike.

Zbog Ann Cleeves želim posjetiti Shetland. Prvo zbog hladne zime, a sada zbog specifičnog ljetnog razdoblja.


 

"Perez je uvijek mislio da u ovo doba godine svi malo polude. Zbog svjetlosti, intenzivne za vrijeme dana, a noću i dalje prisutne. Sunce nikada ne bi potpuno zašlo za obzor pa se i u ponoć vani moglo čitati."

 

Kao i uvijek, imala sam svoje teorije i razgovore sama sa sobom. Kako, tko i zašto. I ponosna sam na sebe jer sam shvatila tko je ubojica, ali sve ostalo nisam mogla zaključiti. Neke stvari sam pretpostavila. Naravno, nisam bila u potpunosti uvjerena ali dok sam došla pred kraj knjige sve je imalo smisla, odlično povezano i odlično objašnjeno. Opet je bio faktor iznenađenja, kao i s prethodnom knjigom te mi je zbog toga ova autorica sve draža i draža.


Jimmy Perez mi je prirastao srcu. Drago mi je što u ovoj knjizi ipak čitamo više o njemu i njegovom odnosu s drugima. Ulazimo dublje u njegovu privatnost i saznajemo kakav je čovjek van posla. Inteligentni i snalažljivi likovi. Njegovo i Taylorovo suparništvo se smiruje, ali i dalje ima natjecateljskog duha.


 
"Ovo mjestašce bilo je jedno od onih u kojima nije bilo tajni. Nije vjerovao da netko od njih ne zna tko je ubio došljaka. Možda svi znaju. Možda je sve ovo jedna velika urota."

 

Sve u svemu, od mene imate ogromnu preporuku. Ako još niste, pročitajte i "Crne gavrane". Knjige nisu povezane, ali mislim da bi vam bilo lakše pošto su isti likovi i neke stvari ćete lakše shvatiti.

Ako vole britanske krimi serije, knjige Ann Cleeves su pun pogodak. Misteriji, ubojstva i otkrivanje ubojice!


Hvala na čitanju!

9 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page