top of page
Search
  • Writer's picture_lovelybookshelf

Fredrik Backman- "Tjeskobni ljudi"

Fredrik Backman- "Tjeskobni ljudi"

Originalan naziv- "Folk med ångest"

Pijevod- Nikola Perišić

Nakladnik- Fokus komunikacije


 


 

Pljačkaš pokuša opljačkati banku ali banka je bezgotovinska. Pljačkaš, uplašen i zbunjen bježi bez novaca i pokušaj krađe propadne. Sklonište pronalazi u zgradi preko puta banke, ali svjedoci ga vide. Upadne u stan u kojem se nalaze ljudi koji (možda) žele kupiti stan i tako počinje jedna vrlo, vrlo neobična priča. Talačka kriza... Vrlo loša talačka kriza?

Policajci stižu, otac i sin koji zajednički pokušavaju spasiti ljude od pljačkaša koji ima oružje (možda pištolj nije pravi?), a kada ti isti ljudi budu slobodni te otac i sin krenu po pljačkaša, njega nema. Kamo je nestao i kako je mogao pobjeći pred tolikim svjedocima?


 


 

Ovo mi je tek druga knjiga spisatelja F. Backmana. Ako se sjećate, još prošle godine sam pročitala "Čovjek zvan Ove" koji me je totalno osvojio. To je jedna od knjiga koju svima preporučam i uvijek budem. "Tjeskobni ljudi" je sasvim drugačija knjiga ali i da nisam znala tko ju je napisao, odmah bih shvatila. Prepoznatljiv stil pisanja, pun humora (sarkastičnog i inteligentnog), iskrenih i toplih razgovora, ljubavi prema svojim bližnjima, a opet, u isto vrijeme, teškog pokazivanja osjećaja i zatvaranja u sebe.

Već sam se na prvom poglavlju knjige nasmijala na sav glas i samu sebe sam pitala "što ja to čitam?" ali ne u lošem smislu. Bila sam oduševljena jer je započelo zabavno i bedasto. A onda sam pročitala nekoliko poglavlja i moj smijeh je nestao. Zamijenio ga je tužan i srcepdrapajući osjećaj kako sam ulazila dublje u knjigu. Toliko kompleksna i iskrena, a u isto vrijeme slobodna i smiješna knjiga. Makar nam sam naslov knjige govori o čemu je riječ, nisam stvarno mislila da tako doslovno i bude, vidjela sam se u svima njima. U sitnim detaljima koji nas prate kroz život. Veliki događaji ili maleni i ne toliko bitni.



 


 

Što bismo učinili da se nađemo u velikim problemima i ne vidimo izlaz? Hoćemo li biti hrabri i opljačkati banku? Hoćemo li biti hrabri, stati na most i okončati sve jer mislimo da je to jedini izlaz? Hoćemo li izaći iz svoje komfort zone i učiniti nešto što nikada ne bismo? Ne znamo. Barem ja tako mislim. Ne znamo dok se ne nađemo u takvoj situaciji. A o tome nam knjiga govori. O pričama ljudi koji prolaze kroz teške situacije i neočekivane obrate. Ne samo o pljačkašu nego i o prijateljstvu, braku, samoubojstvu, pismu i mnogim, mnogim stvarima. Pokazuje nam koliku smo žrtvu spremni podnijeti i pomoći onome kraj sebe makar ne znamo tu osobu. Samo moramo malo više zagrepsti po površini i otkriti toliko toga. Možda pronađete sebe u tome. Možda pronađete i rješenje. Ova knjiga mi je jedno posebno blago, druga galaksija i na jedan neobičan i drugačiji način self help knjiga puna predivnih citata (knjiga mi je obljepljena naljepnicama) iz kojih možete naučiti mnogo, a i imate o čemu razmišljati. Možda će čudno zvučati ali je puna savjeta. Za roditelje, za ljude koji ne mogu pronaći svoj put ili ih možda nešto koči, za sve one koji se bore za bolje sutra. Ili jednostavno da dožive sutra.


 


 

Nasmijala me od srca, na sav glas. Rastužila me i željela sam zagrliti svaki lik posebno. I to su nevjerojatne čari i sposobnosti tog pisca. Zavuče vam se pod kožu i kao da pokušava nešto reći svakome od nas.

Backman je napisao unikatnu knjigu koju sam pročitala u pravo vrijeme. Nisam žurila, polako sam ju čitala iako se lijepo i brzo čita jer je vrlo zanimljiva.


 


 

Nadam se da će svatko od vas imati priliku jednom pročitati Tjeskobne ljude jer bi bila prava šteta propustiti ovu knjigu.


Hvala na čitanju!

54 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page