top of page
Search
  • Writer's picture_lovelybookshelf

Matthew Perry – „Prijatelji, ljubavnici i VELIKA UŽASNA STVAR”

Originalan naziv - Friends, Lovers, and the Big Terrible Thing

Prijevod – Iva Usćumlić

Nakladnik – Fokus komunikacije d.o.o.



 








 


„Hej, zovem se Matthew, ali vi me možda poznajete pod drugim imenom. Prijatelji me zovu Matty. I trebao bih biti mrtav”

Tako počinje priča. Pomalo morbidno, zar ne?

Ovo je prva autobiografija koju sam pročitala. Nevjerojatno brzo kao da je neki žanr koji redovito čitam.

„Prijatelji, ljubavnici i velika užasna stvar” je cijeli život glumca M. Perrya u 200 i nešto stranica. Mi obični mali ljudi, fanovi serije „Prijatelji” (sumnjam da itko tko je pročitao ili planira pročitati nije gledao seriju) možemo saznati sve o njegovoj ovisnosti, strahovima i teškom životu kojeg je živio.



 


„Tko ću biti? Tko god bio, prihvatit ću to kao čovjek koji je konačno poželio okusiti život. Dugo sam se tom opirao i žestoko.”


 


Inače svaka knjiga koju pročitam probudi u meni neku emociju. Ljutnju, tugu sreću pa čak nekada i dosadu. U ovom su se slučaju pojavile sve navedene emocije. Osim dosade. Dosada nije bila prisutna. Toliko mi ga je bilo žao; što je sve preživio, s kojim se demonima borio. Milijun propuštenih prilika zbog ovisnosti koja ga je u potpunosti preuzela previše puta. Život mu je mogao biti sasvim drugačiji. I sam je bio toga svjestan. Osjetite tu gorčinu, bijes i bol na svakoj stranici. Osjetite čak ljubomoru i zavist iako je sam znao da je bio kriv za sve greške i tragedije koje su mu se događale kroz život. Bio je svjestan svega i preuzima potpunu krivicu.

Strah od ljubavi i vezanja. Koliko je htio obitelj; to je ono što me je najviše pogodilo. I da rasplakalo. Samo je htio biti sretan, riješiti se svojih poroka i biti normalan Matthew. Ali nije znao kako se maknuti od svojih misli i strahova koje je umirivao drogom i alkoholom. A sreća i mir je ono čemu je on težio čitavo to vrijeme. Nebrojeno mnogo rehabilitacija i liječenja. I onda, kada mi znamo kamo je sve to vodilo a on nesvjestan svega što slijedi. To mi je ono najgore od svega. Grozno mi je bilo čitati kako je imao ogromne planove (oženiti se i imati djecu), oprostio sam sebi zbog svega i onda umire na tužan i pomalo besmislen način. Nekoliko puta je spomenuo koliko se bojao smrti. Svaki put kada je bio korak bliže, pribrao se i doveo u red samo da ne umre. To je ono što me je najviše pogodilo i ražalostilo. Njegova vjera u Boga i u sam život je ono što mu je davalo nadu da će se (svaki) put izvući.



 


„Postoji pakao. Ne dajte da vam itko kaže drugačije. Bio sam ondje, postoji, kraj rasprave. Te noći ja sam bio plijen. Još uvijek sam urlao, borio se zubima i noktima za opstanak. Tišina je značila smrt. Nisam imao pojma koliko sam bio blizu kraja.”


 


Ovo je jedna iskrena, brutalna i realna autobiografija glumca kojeg svi gledaju kroz ružičaste naočale zbog uloge koje nas je uvijek nasmijavala. Ali bilo je jako, jako daleko od tog.

Matthew Perry je volio svoj posao. Volio je nasmijavat ljude do suza i na taj način sam sebi dati do znanja da vrijedi. Da je talentiran i da sa svojim humorom ovaj svijet čini boljim mjestom. Ono što mi je žao je to da on sam nije nikada dovoljno dopustio drugima da isto tako pomažu njemu. Sigurna sam da bi danas bio još uvijek ovdje. Matthew je, po svemu što sam pročitala i mogla zaključiti, bila osoba koja je imala toliko ljubavi u sebi. Koliko god je bio ogorčen, uvijek je lijepo i s toliko ljubavi pisao o svojoj obitelji. I kada je bio ljut na oca ili majku, uvijek bi s poštovanjem spomenuo njihova imena. To koliko su bili pametni, talentirani ili lijepi. Svoje sestre je obožavao. Kolege uvijek jako cijenio. I kada je mislio da da bi se ljudi trebali njemu ispričavati, na kraju je on bio taj koji je molio oprost od svih.


Mislim da nema mnogo umjetnika kao što je on. I mislim da ih ne bude toliko skoro bilo. Ja sam sretna što sam jedna od onih koje je Matthew uvijek nasmijao. Bili to „Prijatelji” ili koji drugi film gdje je glumio. Drago mi je da sam rođena u doba humorističnih serija s vrlo pametnim humorom (Chandler to najbolje potvrđuje).Nakon što sam pročitala ovu knjigu imam određeno poštovanje prema ovom čovjeku koji je prošao toliku kalvariju da bi, iako vrlo kratko, bio sretan.

19 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page