top of page
Search
  • Writer's picture_lovelybookshelf

Ottessa Moshfegh - "Moja godina odmora i opuštanja"

Originalan naziv: My Year of Rest and Relaxation

Prijevod: Maja Šoljan

Izdavač: Vuković & Runjić


 



 


Bogata i uspješna žena odluči prespavati godinu koja je pred njom. Uz pomoć neobične i sve samo ne dobre psihijatrice, redovito će dobivati razne tablete kojima će tonuti u san. Na prvu mi se čini da ima sve što joj treba, ali ono tužno u njoj ne nestaje i sve ju više proganja. Zbog toga, spavanjem pokušava zaboraviti sve probleme i ono što ju tišti. Jedini dodir sa stvarim svijetom je njena prijateljica Reva te tu i tamo odlasci u trgovinu.



 
"To je dobro, mislila sam. Napokon radim nešto važno. Činilo mi se da je san produktivan. Nešto se rješava. Znala sam duboko u duši - i to je možda jedino što je moja duša tada znala - da ću biti dobro dok se naspavam. Bit ću obnovljena, ponovno rođena."


 

Koja neobična knjiga! Knjiga koja me ispočetka zbunjivala, sredinom čitanja živcirala i kraj koji mi je daj svojevrstan zaključak ove priče. Ali i kraj koji me bio fantastičan!


Autorica ove knjige se poigrava našim živcima. Barem moji. Protagonistica ove knjige mi nikako nije bila draga. Ali realno, niti jedan lik u knjizi nije. A baš mi to daje posebnu čar! Obožavam knjige u kojoj su takvi likovi. Pisanje je jednostavno i primamljivo. Um naše glavne "junakinje" nije ništa od toga. Mračan je, zagušljiv, ankisozan i ravnodušan. U početku ju nisam mogla shvatiti i realno, nisam željela. Egoist koji ne vidi dalje od svog nosa, sama sebi je predivna i ono što mi je bilo najgore je njen odnos prema njenoj najboljoj prijateljici Revi. Da, nije niti ona bila puno bolja, strašno iritantna, ali na kraju bila joj je prijateljica. Ako to što su one dvije imale možemo nazvati prijateljstvom?



 

"Jednostavno nisam htjela vjerovati da sam se bila u stanju poniziti za nekoga tko to uopće ne zaslužuje. Još mi je ipak ostalo malo taštine. Ali odlučila sam da ću se i toga riješiti spavanjem."

 


Kome padne na pamet (i zašto) prespavati godinu? Je li to način da se riješimo svih naših problema, obiteljskih ili poslovnih? Ne, nije. Ali ona je smatrala da jest, samo što joj se dogodilo baš suprotno. Učestalo razmišljanje o svojim pokojnim roditeljima i tužnim, hladnim odnosom s njima. Njen dečko, Trevor, koji je također poseban lik i zbog njihovog odnosa sam imala ogroman upitnik nad glavom jer je to bilo sve samo ne zdravo. Zapravo, s kime je naša junakinja imala zdrav odnos u knjizi? Na trenutke sam ju i shvaćala. Na trenutke sam ju i žalila. Imala je tužan i usamljen život. A njena psihijatrica je bila toliko smiješna, do te granice da sam se nekoliko puta nasmijala njihovim razgovorima.


 

"Nešto se mora spaliti i žrtvovati. A onda će lomača izgorjeti do kraja i ugasiti se. Dim će se razići. Oči će mi se prilagoditi na tamu, pomislila sam. Osjetit ću tlo pod nogama."


 


Sviđa mi se ta sirovost knjige. Bez uljepšavanja. Autorica je napisala odličnu knjigu koja mi se jako svidjela. Ako želite nešto totalno drugačije, ludo i ekscentrično onda je "Moja godina odmora i opuštanja" baš za vas!


Hvala na čitanju!

23 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page