top of page
Search
  • Writer's picture_lovelybookshelf

Riley Sager - Preživjeti noć

Originalan naziv - Survive the Night

Prijevod - Ivan Dominik

Nakladnik - Fokus na hit d.o.o.


 
 

Charlie Jordan jednu zimsku noć putuje kući baki. Želeći se maknuti od fakulteta i činjenice da je serijski ubojica usmrtio njenu najbolju prijateljicu, Charlie se nalazi u opasnosti. Sjeda u auto s čovjekom za kojeg sumnja da je upravo taj ubojica. Uz njene halucinacije, kako da zna što je istina a što projekcija u njezinoj glavi? Charlie mora ostati pribrana i preživjeti noć.


Moram priznati da me nijedna knjiga dosada nije ovako zbunila kao ova. Više od nekoliko puta sam se izgubila i nisam shvaćala što se događa tj. što je stvarnost, je li to zapravo Charliena mašta. Toliko pitanja, a odgovori teže dolaze.


Shvaćam zašto je Charlie takva kakva je. Život kakav je imala i koji joj nikako nije kretao na bolje. Nesretni događaji; gubitak roditelja pa najbolje prijateljice. Kako se oduprijeti tuzi i negativi? Vidim da je dosta ljudi Charlie išla na živce, ali ja se ne slažem. Mlada djevojka koja je pronalazila utočište i snagu u jednostavnijim stvarima iako joj je to štetilo u istoj mjeri. Nestvarni svijet u koji je tonula nije pomagao u situaciji u kojoj se nalazila.


A sada dolazimo do te "situacije". Ta vožnja auta i monotonija meni je davala određeni šarm. Ako bi to bila ispravna riječ. Ja

inače volim kada u knjigama imamo takve situacije gdje se jednostavno voze, šeću, trče, razgovaraju na klupici... nebitno. Nikada se ne fokusiram na sam taj čin već i na ono što možda drugi ne primjećuju; kada pisac opisuje krajolik. Kao u ovom slučaju to je zima, snijeg, noć... pa čak i ti zatamnjeni prozori, auti koji prolaze kraj njih i anksioznost koju Charlie proživljava. Strah, odvajanje te mješanje stvarnosti s javom. Je li zaista ubojica njen suputnik? Toliko toga odjednom zapravo.


Kako sam gore spomenula, na trenutke sam se baš zbunila i nisam znala što se događa. Shvaćam da je to i bio cilj autora. Ali moj mozak to nije mogao odmah povezati. Ali naš negativac mi se jako svidio. Nisam mogla pretpostaviti je li zaista kriv iako nam sama knjiga to servira odmah na početku i ne možeš pomisliti drugačije. Htjela sam ostati ravnodušna do samog kraja jer mi je on kao njen suputnik bio odličan. Veliki plus za lika koji sluša odličnu muziku i zabavan je (okej, znam da ovo krivo zvuči i znam da ako netko sluša dobru glazbu ne znači da je dobra osoba).


 
 

Kraj knjige i taj preokret nisam očekivala. Oduševilo me. Charlie je bila hrabra, nije se predala iako bi čovjek očekivao da bude nakon svega što je prošla. Sve u svemu knjiga je dobra. Ne mogu reći najbolja od ovog autora, ali nije loša. Minus zbog poglavlja gdje sam se gubila, ali ogroman plus za sve trenutke kada je autor dočarao emocije naše protagonistice i sjećanja vezana uz njenu obitelj i prijatelje. I naravno, za samu radnju koja se događa u devedesetima uz grunge glazbu!

7 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page