top of page
Search
  • Writer's picture_lovelybookshelf

Sara Škrobo - "Saten i dragulji: bijeg"

Nakladnik - Alfa d.d. Zagreb

 

 

Sofija Filipov živi jednostavan, skroman ali i pomalo dosadan život. Radi, druži se s prijateljima i brine o baki i djedu. Djed je teško bolestan i sve teže dolaze do njegovih lijekova. Nahirija, država u kojoj žive, pod potpunom je vlasti zloglasong i nemilosrdnog diktatora koji sve drži u šaci. Pokušavajući doći do lijeka, Sofija ne shvaća u kakvu se opasnost dovodi, ali isto tako nesvjesna je što će sve otkriti o sebi i za što je sve sposobna.

Postoji li magija? Je li Sofija obećano dijete o kojem se potajno priča?


 

Kako sam već prije spomenula, nisam čitala mnogo fantasy knjiga kao ostali. Ali ponosna sam na sebe jer sve više i više ulazim u taj svijet i zaista mi se sviđa. Počinjem shvaćati zašto ljudi toliko vole ovaj žanr i što ga čini posebnim. Svi ti izmišljeni svjetovi (i ta mjesta uvijek imaju predivna imena), ljudi i magija. Ponekad budem ljubomorna na tu količinu mašte.


"Sada sam prvi put shvatila da je moja prvotna sumnja nestala; kao da sam oduvijek nekako znala da Trigija, ili mjesto njoj slično, postoji. Imalo je smisla da je tan grad stvaran i da magija postoji. Ni jedan komadić slagalice nije se činio neprirodnim."
 

Jednako tako je i s ovim romanom "Saten i dragulji: Bijeg" autorice Sare Škrobo. Njena mašta je posebna. Cijeli koncept magije i čarobnjaštva u knjizi. Brzo sam sve shvatila i povezala konce. A kako je tek lijepo čitati priču u kojoj se spominje Dunav, Jadransko more pa čak i Zrinjevac. Sve mi je stavilo osmijeh na lice.


 

"Nadala sam se vidjeti što se nalazi na drugoj strani gotovo cijelo svoj život - ili barem koliko mi daleko sjećanje seže. Ova vrata tek su se nedavno otvorila u mojim snovima, ali sam se probudila prije nego što sam imala priliku proći kroz njih. Osjećaj je bio tako neobičan da sam se morala uštipnuti za ruku kako bih bila sigurna da ne sanjam."
 

Knjiga se čita lagano i brzo. Poglavlja nisu preduga i priča je vrlo pitka. Zaista ne pada teško, čak i dok sam bila jako umorna mogla sam ju čitati bez problema. Ogroman plus je to što svako poglavlje ima svoj naslov. Rijetko koja knjiga u posljednje vrijeme to ima (barem one koje sam ja pročitala).


Ono što također moram spomenuti je to da mi je na trenutke priča djelovala previše ubrzano. Kada je najbolje krenula i kada sam se totalno uživjela, brzo je prebačeno na drugu radnju. Žao mi je jer vidim da autorica ima još mnogo toga za reći.

Jednako tako, ljubavna priča mi je prerano počela i sve se prebrzo odvilo. Nisam stigla uživati u njihovoj romansi i nažalost zbog toga nisam osjetila kemiju između njih dvoje. Ali ne bojim se zbog toga jer mi je sama autorica rekla da nas još svašta čeka u vezi njih dvoje i veselim se.


Ostali likovi su posebni. Od svih njih moram spomenuti Natašu; najviše mi se svidjela. Majčinski instinkt koji je isparavao iz nje i osjetio se u svakom koraku i djelu kojeg je napravila za Sofiju. Svi su bili posebni, nisu imali nikakvu zlu kob u sebi. Puni potpore, ljubavi i zajedništva. To je bio baš gušt za čitati. Nadam se da ćemo još više čitati o njima u sljedećem romanu.


Sada malo ozbiljnija tema na koju želim skrenuti pažnju. Ono što me je jako iznenadilo je priča o fizičkom nasilju. Nisam očekivala tu temu u fantasy romanu. I koliko god ovo sada zvuči čudno, ali paše u ovoj priči. Zato što je Sofiji dalo snagu za ono što ju je čekalo dalje u životu. Naravno, nažalost, ostavilo je tragove na njoj, ali nije se predala.

Osobno mislim da tema nasilja među ženama (i muškarcima naravno) ne smije biti tabu temu i vidim da se o tome sve češće govori. Bravo Sara što si to uvrstila u svoju priču.


 

 

Sve u svemu, ovo je jako zabavna i zarazna priča. Preporučila bih ju čak i mlađim čitateljima, mislim da bi im se jako svidjela. Sama priča o dragom kamenju i magiji koju Sofija posjeduje je zanimljiva. Išla sam odmah malo više istraživati o kamenju i otkriti koji pripada mjesecu u kojem sam ja rođena.

Sofija je snažan i drag lik spreman žrtvovati se za svoje bližnje bez obzira na posljedice. Naravno, nisam se slagala s nekim situacijama. Tvrdoglava i vrlo nagla. Ali opraštam joj jer sam i ja sama ponekad takva.


 
"Sada, koračajući prema Kalemgradu, ne osjećam ni najmanje žaljenje. Da sam ostala tamo gdje sam nekoć bila, odživjela bih život. Dug, ali vrlo prazan život, lišten slobode. Život koji ni na koji način ne bi pripadao meni. Što god da se dogodi sljedeće, ja biram ovaj novi život nad onim starim. Sada sam slobodna sama birati, slobodna umrijeti za onoga koga volim, za ono u što vjerujem."
 

Ako volite fantasy i želite radnju u kojoj se spominje Hrvatska onda imate moje preporuke. I jednako tako, ako volite priče koje idu u detalje, možda vam se baš i neće svidjeti. Ali pokušajte, dajte joj šansu. Jer ovo je roman o žrtvi, ljubavi i borbi. Mladoj djevojci koja je spremna na sve da zaštiti one koji su joj najbitniji. A ako volite takve radnje nećete fulati!


Ovo je prva knjiga autorice Sare Škrobo. Ako ste u mogućnosti i voljni, pružite podršku. Kupite i pročitajte. Knjigu možete naći kod nakladnika Alfa po cijeni od 14,90 eura.

31 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page