top of page
Search
  • Writer's picture_lovelybookshelf

Susanna Clarke- Piranesi

Susanna Clarke: "Piranesi"

Prijevod: Saša Stančin

Izdavač: Vuković & Runjić


 



Piranesi živi u Kući. Okružen mnoštvom dvorana, labirnata, vestibula i kipova. Veličina dvorana riječima se ne može opisati, a u labirintima se odmah možete izgubiti. Osim ako niste iskusni kao Piranesi. Društvo su mu ptice i jedini prijatelj kojem je nadjenuo ime Drugi. Dva puta tjedno se nalaze, a ostale dane Piranesi provodi sam pišući svoj dnevnik, zabilježavanje plime i oseke, noseći hranu Mrtvima i lutajući među kipovima koje vrlo cijeni. A sve to tako dobro poznaje da bi labirintima mogao lutati žmirečki. Sve je u redu dok Piranesi nije pronašao poruku. Ona nije od njegovog prijatelja što bi značilo da se u Kući nalazi još netko. Piranesi i Drugi nisu sami! Je li to dobra stvar ili predstavlja prijetnju i ugrožava njihovu sigurnost?



 



Moram priznati, kada sam počela čitati Piranesi zaista nisam znala što se što se događa i gdje sam. Brzo sam shvatila da se ovoj knjizi moram u potpunosti i čiste glave posvetiti. Tako je i bilo. Taj svijet me tako lako uvukao u sebe. Stvaralo mi se, istovremeno, nebrojeno mnogo slika u glavi. Labirnti i kipovi, izgubila sam se u njima i njihovoj veličini. A sve što sam zamislila, zamislila sam s lakoćom. Nisam čitala ništa takvo kao što je ova knjiga. Na trenutke sam osjećala ljubav prema Kući, isto kao i Piranesi. Jer kada živimo u ovakvome svijetu koji je u posljednje stvarno tužan i ružan, zamisliš koliko bi lijepo bilo da takav dom postoji. Pun mira i blagostanja, onakav kakav je on bio Piranesiju. Ali u isto vrijeme osjećala sam klaustrofobiju i strah od mora i dubina. Mnogo emocija, bilo to pozitivnih ili negativnih.




Susanna je to odlično odradila. Oduševljena sam time što je ovo dijelo probudilo u meni.

Knjiga se čita s lakoćom kao da pijete vodu, sve sjeda. A Piranesi će vam još dugo ostati u pamćenju. Barem će meni tako biti. Dobar, pametan, filozof, izgubljen u samome sebi, Piranesi.

Nekoliko puta sam razmišljala što da mislim o Kući. Pozitivno ili negativno mišljenje? Još uvijek sam u nedoumici. Pa potaknuta događajima u posljednja dva tjedna, mišljenje mi varira na pozitivnu stranu. Možda smiješno zvuči i nepovezano, ali dok pročitate znati ćete zašto.





Ovo je jedna neobična, fantastično napisana knjiga i sretna sam sto sam ju pročitala. Znam da ću još istraživati i tražiti neke odgovore koji su objašnjeni, ali mene zanima još toga.

Svima preporučam i iskreno se nadam da će vam se svidjeti kao i meni. Čista petica.




Hvala na čitanju!

53 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page