top of page
Search
  • Writer's picture_lovelybookshelf

Taylor Jenkins Reid- "Daisy Jones i Šestorka"

Originalan naslov: "Daisy Jones and The Six"

Prijevod: Selma Muftić Pustički

Nakladnik/proizvođač: Vorto Palabra, 2020.



"Daisy Jones i Šestorka" je roman o rock sastavu iz 1970-ih godina. Bend Šestorka (prethodnog imena Dunne Brothers) postaju slavni zbog svojeg rock hita uz nezaobilazan šarm frotmena Billy-a.

S druge strane očaravajuća Daisy koja nikoga je ostavlja ravnodušnim. Svojim glasom ruši sve pred sobom.

Karizmatični Billy i očaravajuća Daisy.

Tako se spajaju putevi Daisy Jones i Šestorke, ostavljaju za sobom neizbrisiv trag. Upoznaju nas sa svojim pjesmama i međusobnim odnosima. Daju nam bolji uvid u svijet glazbe tih godina.


Od malena sam okružena glazbom. Što zbog tate, a što zbog sestara. Glazba je veliki dio mojeg života i uvijek će biti. I zato me ova knjiga privukla. Volim glazbenu scenu, a kada zavolim neki bend ili izvođača, moram sve znati o njima. O članovima odakle su, kako je došlo do stvaranja benda ili određene pjesme koja mi je postala najdražom. I zbog toga, kada sam primila knjigu u ruke pružila mi je sve to.

Pružila mi je čari 70-ih godina, kako je glazba nastajala i kakvi su bendovi bili. Ali koliko mi je pružila uvid u glazbenu scenu gdje je pred publikom sve bilo fantastično, isto tako nam je prikazalo mračnu stranu industrije. Ono o čemu se nagađa, ali nitko od nas ne obraća preveliku pozornost na to. Droga koja je mlade glazbenike uvlačila u svoje ralje i teško puštala. Sjetimo se samo koliko smo fantastičnih pjevačica i pjevača izgubili tijekom godina zbog toga. Da, ovo je djelo fikcije, ali mnogo toga o čemu je pisala spisateljica, vjerujem da je istina.

Knjiga mi je predivno sjela. Likovi su iskreni i zadivljujući. Pisano je u tipu intervju-a što mi se još više svidjelo. Svaki član benda je poseban i svatko priča svoju priču koja savršeno spaja svaki segment ovog romana. Billy s takvom karizmom da sam ga odmah u glavi zamislila. Njegov izgled, stas i glas pogotovo.

Daisy. Očaravajuća Daisy s moćnim glasom koja zadivljuje sve oko sebe. Tvrdoglava, glasna, osebujna, ali i sama. I zbog toga upadala u probleme. A isto tako velikog srca i spremna uputiti toplu riječ i osmijeh svakome, pomalo izgubljena. Ali isto tako oboje i egoistični što ostatak benda stavlja u drugi red. Ne opaža ih se dovoljno i njihov talent koji pružaju. A to mislim da je realnost. Koliko se bendova raspalo ili su promijenili cijelokupni sastav zbog nesuglasica ili ne dovoljnog poštivanja ostalih, a frontmen je ostao? Mogu sama nabrojati takve bendove.


Ali Daisyin duh je fantastičan. Svoja je. Oblačila je što je htjela, pjevala je što je htjela i nije dopuštala da ju se gleda kao nekoga usputnog. Znala je koliko vrijedi. Njezin lik pokazuje što su Stevie Nicks, Janis Joplin i ostale vrhunske pjevačice značile za glazbenu scenu tih godina. Da nije bilo njih, ne bi bilo mnogo vrhunskih pjesama.

U knjizi kažu da su sve djevojke željele biti Daisy. I jasno vam je zašto. Bila je ikona svojeg vremena. Ona je bila moć rock and roll scene 70-ih.

I mislim da bi svaka žena trebala imati barem komadić njenog duha u sebi. Karizma bez granica.

Knjiga pune drame, ljubavi, bračnih zavrzlama i najviše rock and rolla. Pročitajte ju, mene je oduševila.


Uskoro će se početi snimati i serija po istoimenoj knjizi. Jako me zanima i iskreno se nadam da će biti dobra te da će glumci odraditi dobar posao. Držim fige!


Hvala na čitanju!

63 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page