top of page
Search
  • Writer's picture_lovelybookshelf

Walter Tevis - "Damin Gambit"


Originalan naziv - "The Queens Gambit"

Prijevod - Iva Tomečić

Izdavač - Fokus Komunikacije d.o.o.



 



 

Beth Harmon s 8 godina završi u sirotištu nakon smrti njene majke. Sama i izgubljena u tom nepoznatom svijetu, traži načine kako pobjeći od stvarnosti i njene tužne, dosadne svakodnevnice. Prvo što otkriva su malene plave tabletice koje ju opuštaju. Zatim, sasvim slučajno, šah. Uz ppmoć domara, Beth uči razne trikove i s nevjerojatnom lakoćom sve shvaća i pamti. Njeno fotografsko pamćenje i njezin pamet um povesti će ju u svijet šaha, i njena stvarnost postaje sasvim drugačija.




 


Jako mi je drago što sam pričekala s gledanjem istoimene serije. Knjiga je jako, jako dobra i isto tako zanimljiva. Iako ne znam baš ništa o šahu, taj svijet je intrigantan i drugačiji. A možda mi je to tako zbog Beth i zbog njene perspektive te igre i načima na koji je sve to proživljavala i doživjela. A sve to što prolazi u knjizi, mislim da svaki čitatelj prolazi s njom. Njen lik mi je prirastao srcu, nakon svega što je proživjela od najranijeg djetinjstva pa do mlade djevojke. Način na koji igra šah, s takvim žarom i strašću, meni dođe da primim svoju ploču i složim figurice te započnem s igrom.



 




 


Razvoj njenog lika je fantastičan, jer koliko se god mijenjala tijekom godina, toliko nije. Ostala je ista ona Beth, pametna s nevjerojatnim fotografskim pamćenjem, žedna za pobjedom i ne dopušta da je muškarci degradiraju. Šah nije samo muška igra a ona im je to savršeno dala do znanja. Tijekom cijele knjige. Koliko god se činila slaba, podložna porocima, šah ju je uvijek dočekao širom otvorenih ruku i pomogao Beth da se vrati samoj sebi i postane ona stara. Ta samoća koju je proživljavala, koja ju je malo po malo izjedala, nestajala je uz igru.



 


 


Ova knjiga je fantastična. Mogu sa sigurnošću reći, jedna od boljih koje sam pročitala ove godine. I samoj sebi se čudim da mi se zapravo toliko jako svidjela iako mi je ta igra jedna velika nepoznanica. S tim da me je naučila nekim stvarima, možda ne kako da igram šah (barem ne profesionalno), ali da ustrajem u onome u čemu sam dobra. Da se velike stvari mogu dogoditi i onima najmanjima. Beth je živi dokaz za to i spisatelj je to predivno dočarao. Njen lik ću još dugo pamtiti.





Od srca preporučujem "Damin Gambit", iskreno mislim da nećete pogriješiti ako ju uzmete u ruke. Napeta knjiga o svijetu šahista ali najviše od svega jedne mlade djevojke koja je pokorila najveće igrače i pokazala za što je sposobna.


Hvala na čitanju!

25 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page